Om mig

Jag är en 53 årig man som brinner för försäljning och ledarskap och affärsmannaskap. Jag började jobba med försäljning när jag var 13 år gammal, då min far ägde en lågprisbutik, så köpte jag upp olika varor som VHS Band, Skönhetsprodukter, Overaller och olika varor och sålde vidare till Vänner, Släktingar, Lärare; Lokalvårdare på skolan butiker m.m ja alla jag kom över och som var potentiella kunder sålde jag till och gjorde affärer med. 1996 öppnade jag upp mitt första bolag ett telemarketing bolag där vi erbjöd tjänster så som Mötesbokning, Kunduppdatering, E-Post uppdatering och enklare säljuppdrag där anställde jag 4 stycken säljare som jobbade hos mig och fick min första kunskap inom Personalansvar och Personalutveckling. Sedan har jag drivit flera olika bolag både mediebolag, konsultbolag, städbolag har alla med personal där jag både varit säljchef och personalansvarig. Har även varit anställd som säljare och jobbat med försäljning av både annonser och factoring även sålt telefon abonnemang till bland annat privat personer. Så gjort det mesta inom försäljning jobbade till och med som butikschef i min fars Lågprisbutik. För mig handlar försäljning om kundnytta och människokontakt d.v.s att jobba med medmänniskor och få kunders förtroende att de vill göra affärer med dig och att de tycker om dig och gillar dig. Kundnytta är a-o och är det vi ska leverera till våra medmänniskor.